Värvningsdags

Går bra med att värva folk till min eventuella grupp på Fjällheim även om varseln är kort. Följer alla med så blir vi en halv fellowshipgrupp; Aragorn (Jag med 1½handssvärd), Gimli (Sax med yxa), Legolas (Glad med pilbåge) och Boromir (Tomislav med sköld och svärd). Problemet är väl att Tomislav kommer dö på direkten i så fall - det kanske inte är så skoj.

Vi får se om det löser sig det här så jag slipper åka själv. Å andra sidan får jag ju tre stycken tonårspojkar att ta hand om (14,15 och 16) - blir en riktig lajvfadder med andra ord. Jag får i alla fall träna mig på att ta ansvar, alltid ett plus i kanten.

Kommer ju kunna sitta på arbetsstämman och fundera över lajv när pretentiösa storstadsliberaler ska upp och prata om irrelevanta saker i timtal. Tacka vet jag lajvare - de är i alla fall öpnna med sin irrelevanta hobby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0