Nya prylar

Var och hämta mina senaste inköp i Örebro häromdagen och testade några av grejerna In Action med Jan och Lurvas - det var egentligen lite för mörkt för att ta bilder men vi fick en del som såg helt Ok ut - alltid bra att ha till Nya Tolbygds hemsida och som profilbilder på facebook om man nu gillar att visa sin hobby för alla.


Ser brutalt bra ut i min nya rustning om jag får säga det själv - nästa år ska jag vinna alla lajv

Utöver den nya ringbrynjehuvan, plåthandskarna och armskenorna så äger jag också nu en gorget (som jag ska försöka få att sitta smidigt med mina axelplåtar) ett par ringbrynjehosor och en pilbåge (testade att provskjuta lite i lägenheten men insåg att det inte var någon bra idé eftersom bofferbilarna studsade hejvilt.

Testade att ha all min rustning på mig i förrgår, det var tungt att ensam få på sig allt - jag förstår varför man hade väpnare. Efter att ha gått några varv i min lägenhet insåg jag också varför tungt bepansrade krigare stred till häst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0