Tornerspel

Funderar på det där om man skulle försöka ta och lära sig rida ordentligt, alla som var något förr i världen hade ju häst. Problemet är att en häst är dyr och man måste ha ett stall (pengar och stall är egentligen inget problem men man måste ju ha tid att sköta om den också).
Alternativet är förstås att gå på ridskola så jag snackade men en tjej som jag vet håller på med hästar och sa på skämt att jag tyckte de skulle börja satsa på tornerspel och dylikt så att jag kunde vara med. Istället för att hon skrattade åt mig och sa att jag var en tönt så tyckte hon att det var en rolig idé och tyckte att vi skulle köra på det.
Antagligen kommer det inte bli något av men vore skoj om det blev. Måste dock lära mig rida ordentligt först men det är ju det jag vill så att det är bara positivt.
Det är är Lord Björn Krumme, den värmländske vargen från St. Nicolai riddare - jag ska bli minst lika bra en dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0