Axelskydd

I somras köpte jag mig två axelskydd utan att förstå att man måste ha en gorget (halsskydd) att fästa det i. En sådan ligger just nu på min inköpslista men nu hittade jag ett smalt, tunt bälte som jag köpte billigt just för att det var för kort för att kunna användas till en normalstor människa - det passade dock perfekt att ha under armhålan och fästa axelskyddet i så nu har jag möjlighet att ha axelskydd på min vapenarm i alla fall - ger lite extra välbehövligt skydd. Andra armen kan ju ändå skyddas av skölden.



Om inte annat kan jag ha den på någon random Halloweenfest på någon obskyr krog för att se mer bepansrad ut. Funderar faktiskt på att klä mig i full lajvmundering på samtliga kommande maskeradfester - lär ju ha en av de mer genuina dräkterna i alla fall. Kanske något man kan få brudar på ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0