Det börjar dra ihop sig

Då har man äntligen lyckats få ihop en grupp till Fjällheim - nu är jag anmäld och har betalat anmälningsavgiften på blygsamma 200 kr. Ett lagom pris som vi fattiga studenter har råd med.

Jag har konstruerat en ganska klyschig karaktär men som jag ändå tror kan bli skoj att spela. Hoppas det blir mycket orker så att man kan få vara lite rädd och orolig också. Alltid skoj med lite spänning i tillvaron, det går ju inte att myslajva hela tiden!

Vi ska se hur mycket jag hinner pyssla med utrustningen innan lajvet, har införskaffat mig skinn-nålar så att jag ska kunna sy i lädret jag köpte. Mitt största dilemma just nu är hur mycket rustning jag skall ta med mig - kanske nöjer mig med ringbrynja och läderarmskenor - ska ju orka röra mig också.

Kanske knypplar ihop någon snabb läderrustning, vem vet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0