Årets viktigaste kulturhändelse i Värmland

Igår kunde man läsa i lokaltidningarna att den Drakar och Demonerinspirerade kortfilmen "Tronländaren" kommer att spelas in i Nordvärmland och jag blev varm inombords när jag läste det. Jag är inte den som vanligtvis tycker att saker är häftiga men då jag är uppvuxen i Norra Värmland och dessutom började min rollspelskarriär med Drakar och Demoner så kändes detta som en riktigt häftig grej.

På något sätt blir jag stolt över att vara värmlänning och jag hoppas och tror att denna kortfilm, som är en testversion inför en eventuellt kommande långfilm kommer bli grym. Jag ser så otroligt mycket fram emot det här så det finns inte!

Jag önskar skaparna all lycka till med inspelningen och allt övrigt arbete!

Bilder smaklöst stulna från Tronländarens facebookpage:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0