Hårdträning

Precis hemkommen från gymmet, blev ben och rygg idag. Fördelen med att träna ben är att de maskinerna aldrig är upptagna. Discokulturen är starkt rotad även i Värmland. Två månader till sommaren... 

Jag kan erkänna att jag varit lite lat med träningen på sistone, nog har det blivit gymbesök varje vecka men inte alltid lika ofta som jag velat. Detta är visserligen en lajvblogg men min styrketräning har faktiskt mer att göra med mitt lajvande än man tror. För det första vill man ju vara vältränad för att det går att gestalta tränade karaktärer på ett bättre sätt. Att vara en lönnfet klenis är inte alltid det bästa sättet att gestalta en bonddräng, soldat eller smed på. Dessutom vill man ju kunna bryta fördomarna mot lajvare och nördar i allmänhet som ett gäng feta/spinkiga töntar som inga brudar vill röra.

Min egentliga lajvanledning till träningen är att jag ska se mer alviskt atletisk ut. Jag har alltid drömt om att bli en cool alvlajvare. Dock faller det på att alla svenska alvgrupper verkar så flummiga... Får ta och leta efter något seriöst gäng så jag kan förverkliga min dröm. Får komma igång ordentlig med konditionsträningen också så jag kan bränna bort alla politiska fikan från vinterhalvåret...


Mitt mål är som sagt att bli mer alvisk. Pilbågen har jag men inte en helt hundraprocentig kroppsform och ett vidrigt skägg som jag inte riktigt orkar göra mig av med. Tänkte spara skägget till min bondekaraktär på nästa Tolbygdlajv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0