Ännu ett inlägg

Hemma från internat med bildingsnämnden, mycket om den nya skolstrukturen men fick även möjlighet att tala med förvaltningsledningen och kulturchefen - alltid viktigt att ha bra kontakt med tjänstemännen om man ska ha någon bra möjlighet att lobba för lajvhobbyns lokala framtid. Det är med glädje jag ständigt upptäcker fler äldre människor som tycker att lajvhobbyn är intressant, inte för att de verkar så sugna på att lajva själva men att det är en bra kulturyttring som blandar friluftsliv, historia, hantverkstradition och teater - en perfekt hobby helt enkelt.

Har fixat mitt Prologschema också, försöker satsa på att gå på Workshops som gör att jag kan öka min kunskapsbank när det kommer till praktiska saker inom lajv - detta gör att jag hoppar över alla randomlajv de ska ha på Prolog, jätteskoj men inget för mig just i år. Dock skall jag försöka gå på lajvpresentationer och höra mig för om vad det finns för intressanta lajv i år - måste ju vinna alla lajv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0