Lajvsommaren

Sommaren är över och hösten nalkas. Redan har nätterna börjat bli kyliga och vindarna lite mer intensiva. Detta är dock nödvändigtvis inget negativt då det skapar incitament för att sitta i soffan och hantverka istället för att springa runt i ett soligt Värmland.
 
Sommaren har för min del i alla fall bjudit på två lajvupplevelser, då jag tänkte börja krypa igång med mitt bloggande igen så blir det inga fullfjädrade recensioner men jag kan i alla fall nämna de två lajven jag deltog på.
 
Först ut var Nya Tolbygd 913: de Rättrognas Uppgörelse - ännu en del i den lilla lokala lajvkampanj som jag är med och arrangerar, fokus på detta lajv var kring den religionskonflikt som råder i landet och två hövdingar med sina följen hade träffats för att diskutera detta, själv spelade jag barnbarn till storkarlen för en av de mäktigaste bondesläkterna och min karaktär var där för att representera familjen. Jag kan utan tvekan säga att detta var det bästa lajvet i kampanjen hittills. Bra spel, intriger spelades ut, trovärdiga gestaltningar, inga allvarliga skador osv. Mycket nöjd!

Bild på Dalvanigruppen
 
Jag deltog också på Krigshjärta VI: Svart Vatten. En något intensivare spelupplevelse där min karaktär var en del av Svarta Solens Brödraskap. Detta var mitt första riktiga krigslajv och det var riktigt häftigt att delta i strider med mer än hundra personer på varje sida. Även om Krigshjärta-kampanjen ibland är lite för pretto för min smak så ser jag fram emot nästa gång jag ska bege mig ut för att slåss i Minea!


Vår SSB-grupp från Krigshjärta - jag är längst upp i vänstra hörnet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0